Wednesday, May 4, 2011

Nam & Chon Rak

 A Little Thing Called Love......

Entry kali nie bercerita pasal cinta????.....wah..wah....bab cinta dah mula masuk ni..
huhuhuhu(suka pulak aku)..ok x pe....kita teruskan...
Ok...hehehe....sebenarnya kali nie aku bukan nak bercerita pasal kisah cinta cuma malam nie aku nak bercerita tentang satu movie yang aku suke.....
Sebenarnya aku baru je habis melayan movie dari negara jiran kite...agak2 korang sapa jiran yang aku maksudkan tu????? cuba teka.....teka????....Hah...nie mesti tekaan korang negara Indonesia kan???....Ok jawapannya adalah.....Jeng...Jeng....Jeng..( Hana , Deul , Set..) negara ~ Thailand ~ la..
hahaha....terkena x...?????..
Movie yang baru aku habis layan tu namanya First Love ( A Little Thing Called Love )



Korang rasa menarik x poster dia????....Menarik kan...????
ok , masa opening sequence movie nie aku dah mula suka....Cerita nya cangini.....(aku rasa korang tengok sendiri la..)..hahahaa....kalau aku cite x suprise la kan...kah...kah...kah.....lagi satu mesti korang tertarik nak tahu sapa pelakon-pelakon filem nie.....meh kita tengok sapa yang mula....hehehehe...


Ha....inilah dia orangnya...nama dia dalam movie nie NAM...cantik x....????...masa mula-mula aku layan movie...aku tertanya-tanya..dia ini ke...heroin???...macam x caya je....pastu aku siap boleh lagi pertikaikan kulit dia....memang dia hitam ke...iya la...movie nie aku layan je.....x review langsung kat internet ke ...apa ke kan....sebab someone told me that this movie really best and " daebak"...so layan je la.....nak dekat pertengahan cerita baru nampak dia bertukar sedikit demi sedikit ....

Pimchanok Lerwisetpibol
Inilah rupa sebenar watak NAM....cantik kan....tapi dia muda  la daripada aku....warghhhh...suke sangat tengok lakonan dia dalam movie...First Love ( A Little Thing Called Love )....daripada huduh...bertukar jadi cantik semata-mata cinta yang dipedam selama 3 tahun di alam persekolahan....alamak..tercerita la plak...halalkan je la k...hehe...meh kita review sikit hero dia...

Mario Maurer
 Sebenarnya Mario Maurer nie aku tahu la jugak sebab aku suka tengok drama Thai lakonan awek si Mario Maurer nie..walaupun jadi jahat ( ado...hahhaa)...dia nie agak femes gak kat country dia...ramai la hati gadis2 kat luar sana yang cair kalau tengok senyuman dia nie.....



hensem kan?????huhuhu....teruja gile nak cerita perihal watak Mario yang bernama Chon nie...aku sangat2 suke watak dia plus scene  dari picture yang aku post nie.....seorang lelaki yang memedam perasaan terhadap perempuan yang dia suka ...hanya kamera kesayangan je jadi peneman untuk dia meluahkan rasa cinta kepada Nam...

sekitar Scene yang membuatkan aku tersenyum seorang diri bagai nak gile!!!!!...
Inilah dia......
Romantik....walaupun dua-dua pendam perasaan time ini..
Stalker....huhuhu..
Sebenarnya masa scene Nam nie...buatkan aku teringat kembali masa zaman persekolahan ....terutama tingkatan 2 waktu aku mula2 suka seseorg....aku  asyik nak melihat dia je...sampai sanggup jalan kat koridor kelas dia semata-mata nak tengok dia dalam kelas tue.....hahahahaha...childish giler aku...

Sekitar Scene tangkap leleh ...sob...sob....
Adegan sedih 1...Berpura-pura
Serius masa nie aku ingatkan dia x suka kat Nam.....tapi rupa-rupanya....kesedihan yang dipendam...

Adegan sedih 2...Confession after 3 years...
Masa nie sangat2 sedih ....sebab Nam dah berani nak luahkan cinta dia dekat Chon...tapi....sebaliknya berlaku....apa yang berlaku????...(Tengok sendiri)..

Adegan sedih 3..The Truth ( Love Book)
hahahaha...time nie la aku menangis bagai nak rak....sebab....kebenaran dah terbongkar......rupa-rupanya....(tengok sendiri k...huhu...jangan marah)...

ok...so apa kata korang....dah review serba sikit pasal movie nie???? best x?????...mesti bestnya la sebab kalau x  , x kan la kuar kat entry aku nie kan......apa2 pun cite nie....comedy ada , love ada , family ada...and sebenarnya yang paling aku suka pasal movie nie adalah kisah friendship persekolahan Nam....memang hebat sebab realitinya memang begitu....!!!!!!!!!!

~SELAMAT MENONTON...~

No comments: